Online gokbedrijven passen marketing aan
Verschillende online casino’s en bookmakers hebben naar aanleiding van een brief van de Kansspelautoriteit hun marketing aangepast. Vanuit de 2e kamer was felle kritiek dat de huidige gokbedrijven via Nederlandse banners nog steeds Nederlandse spelers probeerde te bereiken. Met name de PVDA was hier niet over te spreken. De aangeschreven aanbieders hielden zich wel aan de voorlopige voorwaarden die door de Kansspelautoriteit zijn gesteld. De KSA wilde eigenlijk niet meteen actie ondernemen hiertegen maar de 2e kamer heeft de KSA toch weten te overtuigen hier op korte termijn iets mee te doen. Het zijn vooral de online bookmakers die de afgelopen weken in opspraak zijn gekomen. Op grote schaal werd er reclame gemaakt gericht op Nederlandse bezoekers met het doel ze te laten wedden op voetbalwedstrijden op het WK in Brazilie.
Nieuwe aanvullende voorwaarde KSA
Er is nu afgesproken dat de gokbedrijven zich niet meer richten op Nederlandse bezoekers door middel van Nederlandse banners en advertentie’s op website’s die eindigen met een .NL extensie. Verschillende kansspelwebsite’s hebben inmiddels gehoor gegeven aan deze oproep en hebben inmiddels hun Nederlandse banners vertaald naar het Engels.
Inmiddels hebben 6 gokbedrijven bij ons bevestigd dat ze een brief hebben ontvangen van de Kansspelautoriteit. Verschillende aanbieders hebben voorlopig Nederland verlaten tot de markt is gereguleerd in 2015.